مشاوره
کاری ، تحصیلی ، مهاجرت

پی ال سی وان ، آموزش PLC با پروژه های صنعتی

صفحه اصلی / آموزش PLC رایگان پی ال سی وان / آموزش دلتا / آموزش HMI دلتا / آموزش مانیتور DELTA HMI دلتا 109 ، بازی مار نوکیا

آموزش مانیتور DELTA HMI دلتا 109 ، بازی مار نوکیا

آموزش مانیتور DELTA HMI دلتا 109 ، بازی مار نوکیا

برای پیاده سازی بازی مار نوکیا در مانیتور دلتا ، از قابلیت Animated Graphic نرم افزار DOPSoft می توان استفاده کرد

آدرسی که شما در Animated Graphic وارد می کنید مربوط به تغییر عکس انیمیشن می باشد .

یعنی در HMI Delta با تغییر مقدار D10 ، عمس اختصاص داده شده به Animated Graphic تغییر می کند .

که ما در اینجا با آن کار نداریم .

دو حافظه پشت سر هم ، مثلا در اینجا میشود D11 و D12 به عنوان مختصات انیمیشن استفاده می شود .

حافظه D11 عرض HMI دلتا و D12 ارتفاع HMI را شامل می شود .

حال مثلا اگر حافظه اولیه D146 بود ، عرض و ارتفاع D147 و D148 می شود .

برای نمایش مار در صفحه مانیتور دلتا ، باید مختصات شکل تغییر کند .

از یک مربع کوچک به عنوان تصویر استفاده شد .

مهم ترین تنظیم در Animated Graphic ، تنظیم Clear Picture بر روی NO است .

این تنظیم به ما اجازه می دهد که تصاویر مختصات قبلی را پاک کنیم که به صورت پیش فرض بر روی Yes است .

وقتی آنرا بر روی NO می گذاریم ، عکس مختصات قبلی پاک نمیشود و تصویر به صورت ادامه دار ، در خواهد آمد .

این دقیقا همان شکل ماری است که ما نیاز داریم .

از 4 باتن برای حرکت در 4 جهت استفاده شده است .

برای کاهش و افزایش مختصات X و Y از دستور INC و DEC در پی ال سی دلتا استفاده شد .

امکان استفاده از دستور های ماکرو ریاضی جمع و تفریق نیز وجود داشت .

برای اینکه مدام ما باتن رو ON و OFF نکنیم تا مقدار مختصات افزایش و کاهش پیدا کند از لبه بالا رونده M1012 استفاده شد .

برای اینکه مقدار مختصات منفی نشود و یا مقدار عرض از 800 یا مقدار ارتفاع از 480 بیشتر نشود ، از شرط مقایسه استفاده شده است .

ابعاد 480*800 به خاطر انتخاب HMI 107BV است . یعنی اگر شما مانیتور با سایز بالاتر یا پایینتر اتخاب کنید .

این ابعاد تغییر خواهد کرد .

شرط اینطور کار میکنه که عرض تا زمانی افزایش پیدا کند که عدد آن کمتر از 800 باشد .

یا ارتفاع تا زمانی کاهش پیدا کند که عدد اش بزرگتر از 0 باشد .

البته می توان به اندازه ضخامت عکس تلرانس در نظر گرفت .

برای مثال در بازه 10 تا 790 تغییر کنه .

همچنین وقتی عکس به یکی از 4 طرف رسید می توان مقدار مقابل را در آن MOVE کرد .

با این کار مثلا وقتی مار به سمت راست می رسد ، عرض آن 800 است .

می توانیم عرض آنرا با دستور MOVE برای یک لحظه صفر کنیم .

با این کار مار از سمت راست میره و از سمت چپ دوباره وارد میشه .

برای جهت های مخالف از دستور ریست استفاده شده . یعنی وقتی بالا فعال است ، من پایین رو زدم .

بالا غیر فعال و پایین فعال شود .

اگر مثلا راست و پایین فعال باشد ، حرکت مار به سمت جنوب شرقی خواهد بود .

دانلود ویدئو

دانلود سورس برنامه


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *